Cunda Adası

Senelerdir Ayvalığa gelip Cundayı gezemediğim için hayıflanır dururdum, sonunda gidip görmeyi başardım. Taş evleri, daracık sokaklarıyla çok şirin bir ada ama çok bakımsız kalmış. Evler yıkık dökük, sokaklar pis ve bakımsız, biraz ilgi görse çok daha güzel olabilir.

Akşamüstü geldiğimiz Cunda'da ilk iş çarşıyı gezmekle başladık. Çarşısı takıcılar, hediyelik eşya satanlar ve zeytinyağı dükkanları ile dolu. Zeytinyağlarını almadan tadabilirsiniz, isterseniz de telefonla sipariş üstüne de gönderebiliyorlarmış. Daha sonra ara sokaklardan dolaşarak Taksiyarhis Kilisesine geldik, burası da ne yazıkki bakımsız kalmı. Daha sonra tepeye kadar çıktık ve kendimizi Aşıklar Tepesinde bulduk:) buradan bütün Cunda adası ve karşısındaki Ayvalık seyrediliyor, dolunay manzarası da şansımız oldu.
Buradaki eski değirmen ve kilise Rahmi Koç'un katkılarıyla restore edilmiş ve 2007 de kütüphaneye dönüştürülmüş, ve Necdet Kent'in ismi verilmiş. Buradaki "Noltaljik cafe" de oturup kahvenizi içebilir ve manzaranın tadını çıkarabilirsiniz.

Ne yenir ne içilir derseniz buranın en meşhur balığı papalina ve kalamar. Sahildeki lokantaların hemen hepsinde bulabilirsiniz. Zeytinyağlılardansa kabak çiçeği dolması meşhurmuş. Sonra üstüne kavun içinde dondurma (kocaman bir kavunun yarısını içi dondurma dolu bir şekilde önünüze getiriyorlar, görülmeye değer ama bir kişi nasıl bitirir bilmiyorum), ya da lokma yemelisiniz. Biz gittiğimizde lokmacının önündeki uzun kuyruğa giremediğimiz için bu seferlik yiyemedim.
En son da kahvenizi içmek için sahildeki Taş Kahve'ye uğrayın derim...

Taş otellerden biri...

Aşıklar tepesinden manzara...

(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

2 comments:

alkım akkurt akyalçın dedi ki...

MERHABALAR BENDE 1 HAFTA ÖNCE CUNDADAYDIM. BÜYÜKBİR HAYAL KIRIKLIĞIYLA DÖNDÜM KİMSEYE GİTMESİNİ TAVSİYE ETMİYORUM AMA SİZİN RESİMLERİNİZ HARİKA ÇIKMIŞ ELLERİNİZE SAĞLIK.

Serap dedi ki...

Cunda adasına daha önce kaç kere gittim hatırlamıyorum bile, ama sayende en güzeli bu gidişimizdi, aynı yolda bir ileri bir geri gitmenin sıkıcılığını bırakıp güzel yerler keşfettik doğrusu :)