Cumhuriyet Bayramımız Kutlu Olsun!

...Google da kutlamış bayramımızı:))



(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Kış Bahçesi

Yazın başka, kışın başka güzel:)




(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Hayalimdeki Mutfak

Mutfağı yenilemek uzun zamandır listemde olan projelerden biri.

1. Açık mutfak olacak, dolayısıyla salona açılan yönde masası, bar tabureleri ve üstten sarkan lambalar istiyorum.
2. Dolap renklerini açık renk - beyaz ya da krem - tezgah ve yer döşemesi koyu renk olsun istiyorum.
3. Dolap mobilyalarını country tarzında istiyorum - yani modern lake görünümlü kapak istemiyorum.
4. Bütün beyaz eşyayı da paslanmaz çelik istiyorum.
5. Fonksiyonel çekmeceler, kiler dolabı, ve şarap dolapları da olmazsa olmaz.





Bundan sonrası cidden hayal:) Eğer büyük bir mutfağım olsaydı, ortasında ada isterdim. Ocak bu adanın üstünde olsun, yukarda kocaman davlumbaz falan filan... Hatta yemek programı bile çekilir bu mutfakta.



Yine büyük olsaydı, bahçeye bakan pencere (eh bu kadar büyük mutfak olmuşken ev de bahçeli olsun!) olsun önüne çiçekleri dizeyim isterdim. Bir de son resimde göreceksiniz, mutfağın çatı penceresi var ki çok güzel...



(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Trendus Blog Yarışması

Trendus'un düzenlediği yarışmaya ben de katıldım, eğer oy vermek isterseniz aşağıdaki linke tıklayıp, alfabetik sıradan "Daha Baska"yı bulabilirsiniz.

Üye olmanıza gerek yok, sadece Oy Ver butonuna tıklamanız yeterli:)

http://www.trendus.com/blog-odulleri-2010-yarismacilar




(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Cadılar bayramı demişken...

Bir önceki postta cadılar bayramı partisinden bahsetmiştim, hani gitmek istediğim bir aktivite değil ama bizde de kutlanıyor olması ilginç gelmişti. Partisine katılmak pek cezbetmese de halloween dekorasyonunu eğlenceli bulduğumu itiraf edeyim..





Resimler: Pottery Barn

(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Cadılar Bayramı Partisi

Cadılar bayramı Amerikalıların kutladığı bir bayram, aslında Amerika'ya göç eden İngilizler tarafından yayılmış ama bugün Avrupada o kadar yaygın değil, Amerikalıların bir geleneği olarak biliniyor. Son zamanlarda bizde de kutlanmaya başladı gördüğüm kadarıyla. Bugün ŞehirFırsatı'nda Maslak Sheraton Qubbe'de yapılacak partinin bileti satışta. Ne kadar ilgi görür bilemiyorum ama ilginç olabilir...


(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Nevresim Takımı

Pottery Barn'daki yeni sezon nevresim takımı ve abajuru çok sevdim, ama saonbahardan çok ilkbahar'a daha uygun gibi geldi... yine de çok sevdim, keşke burda da olsaydı...




(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Yunan Yemekleri...

İş için 10 gündür Atina'daydım, keşmekeş trafik kalabalık İstanbul'u hiç aratmadı doğrusu. O kadar çalıştık ama akşamları da gezmedik diyemiyeceğim. Atina da İstanbul gibi 7/24 canlı...

Gelelim bu yazının konusu yunan yemeklerine:) Yemek kültürleri bizimkiyle çok benzeşiyor, ne de olsa aynı coğrafyada yaşamışız, yaşıyoruz.. Hiç yunanca bilmeseniz de restorana gittiğinizde hiç zorlanmıyorsunuz sipariş vermekte... Dolma, fava, cacık, kebap, salata, tarama, musakka... Hatta baklava, ekmek kadayıf, helva, lokum...İsimlerin yunanca olmadığı kesin de (hatta uzo'nun ismi bile türkçe "üzüm"den geliyormuş) hangi yemek nereden gelmiş tartışılır. Ama her halukarda bütün hepsini sahiplenmişler ve o kadar iyi tanıtıyorlar ki, herkes yunan yemekleri olarak biliyor. Hatta türk kahvesi bile olmuş yunan kahvesi... Hem kızıyorum hem de takdir ediyorum onları doğrusu, biz niye yapamıyoruz diye de hayıflanıyorum...

Neyse, ben de bu 10 gün içinde bizim yemekleri yunanistanda nasıl yapıyorlar görme fırsatı buldum:) İlk akşam musakka denedim... Gelen yemek bizim yaptığımız musakkaya benzemiyor hic, güveç kabı içinde patlıcanlar ve kabaklar, üstünde de eritilmiş peynir vardı, lazanyaya benziyordu... Yemek sonunda da ikram olarak irmik helvası getirdiler, ben çok severim ama burada yediğimiz de çok yavan bir tatlıydı..

Bu arada öglenleri de devamlı suflaki yedik, herkes ayılıp bayılıyor da, bildiğimiz tavuk şiş, yani lokantaya gitsem hiçbirsey bulamazsam yerim ancak...

Neyse bu kadar kötülemek istemedim aslında, Yunanlı biriyle dolaşma fırsatınız varsa gerçekten çok güzel restoranlar keşfedebilirsiniz, nitekim diğer akşamlar da böyle oldu. Aksi takdirde turist restoranlarında paranızla rezil olabilirsiniz:( Çok güzel kuzu pirzola yapan bir yer keşfettik mesela, bu arada yunanlıların et dahil herşeye limon sıktıklarını öğrendim.

Bir de şarap bardakları olarak hep minik su bardağı kullanıyorlar, her çeşit restorana gittik, ama hiç şarap bardağı görmedim, bu da ilginç geldi...

Bunlar dışındaki akşamlarda da hep ortaya karışık meze söylendi, yabancılar bayılıyorlar buna tabii... Yine bize göre bir farkları var, bizde servis değiştirmek diye bir uygulama vardır, tabağa birşey değdi mi garson tabağı yenisiyle değiştirir, şef kirli tabak görmeye dayanamaz:) burda yok tabi böyle bişey, o kadar yemek geliyor gidiyor ama ancak yemek bittikten sonra masayı temizlesinler diye garsonları arıyorsunuz dört gözle... Belki böylesi daha iyidir, daha az bulaşık, sudan tasarruf:)))



(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Patlıcanlı Bulgur Pilavı

Neredeyse 1 senedir sağlıklı yemek yemek adına pirinç pilavı yemiyoruz, çok nadiren yapılıyor evde. Bunun yerine ilk başlarda çok sevmediğim halde bulgur pilavına geçiş yaptık. Belki kendi yaptığım dışarıda yediklerimden daha güzel olduğundan şimdi sevmeye başladım:))

Bulgur pilavına da ne koysanız oluyor sanırım. Son denemem de patlıcanlı bulgur.

3 patlıcanı küp şeklinde kesip az yağda kızartıyorsunuz. (Bence patlıcanın en güzel kızartması oluyor her ne kadar ağır olsa da..) sonra kızaran patlıcanları büyük bi tabakta havlu kağıt üzerine koyarak yağını biraz alabilirsiniz.
Bu sırada da bulgurun yapımına geçebilirsiniz. Önce soğanları yağda pembeleştirip domates ekliyorsunuz. Sonra 1 ölçü bulgur + 1 ölçü sıcak su katıp, tuz, biber (pul biber çok güzel gidiyor) hatta istenirse nane de ekleyerek kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyorsunuz.
En son da patlıcanları ilave edip karıştırın, yemeğiniz hazır, afiyet olsun:)


(c)Daha Başka - http://dahabaska.blogspot.com/

Takip Edin...

Yazar Kafe

İletişim: dahabaskablog@gmail.com

Takip Ettiklerim